Tankar

Det här med Michael Jackson´s död har satt igång en massa tankar för mej.
Kommer ihåg när jag var ca 8 år, fick då en skiva av min mamma.
Det vad "
Bad" med Michael Jackson. Jag brukade mima till den och lära mej Moonwalken...men allt detta skedde när jag var 8 år och det var 12 år sedan vilket får mej att inse...jag är 20 nu och endel av min barndom har försvunnit med denna Icons borgång och att jag inte är ett barn längre, jag är vuxen..

Det har aldrig slagit mej att jag var vuxen som det slog mej när jag såg nyheten om hans bortgång, men nu måste jag verkligen växa upp och jag kan inte se allt med naiva ögon längre.



En liten del av mej känner en saknad av de dagarna man lekte på gården med sina vänner, spelade inne bandy, lekte med vatten pistoler på sommaren, sov över hos varandra, Jaga grodor, kolla på tjejerna i klassen och fråga om man fick "Chans" på dem, allt man brukade göra utan några bekymmer i världen. Saknar verkligen de dagarna och önskar jag tagit vara på dem mera, men det är väll det som är läxan: Ta vara på varje dag du lever.

Men inser även nu att jag är 20 år och har hela världen framför mej, jag kan göra var jag vill! Och jag vet vad jag vill göra!

Ger er lite nostalgi musik.


Avslutar med en liten gladare nostalgi låt.

Ha en grym dag nu, och lek med livet, för livet leker med dej.


Kommentarer
Postat av: lotta

Tack för dina fina tankar om din uppväxt.

Det har varit härligt att ha dig som barn och ser fram mot att få ha dig som vuxen....du är en underbart fantastisk person och jag älakar dig.

Livet ligger vid dina fötter. Njut.

2009-06-30 @ 15:05:36
Postat av: Alex

Fint=)

2009-07-01 @ 00:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0